Korte werkweek met een mini vakantie

25 september 2017

Deze week begon ik de week met 3 dagen meelopen bij de fysio. Op maandag begon dit met ochtend gymnastiek voor de ouderen. Hierna was het de amputees begeleiding geven terwijl ze rond aan het lopen waren. Hierna zijn we na het werk nog even naar het jongentje gegaan dat Christa naar het ziekenhuis heeft gebracht. Hij zag er echt super uit! Was fijn om te zien. Op dinsdag heb ik meegekeken met verschillende consulten van de fysio. Woensdag ochtend was het community visit. Ik dacht eerst dat het niet door zou gaan omdat Gloria dit maandag had gezegd. Saki was er namelijk niet en die doet dit normaal. Maar we gingen toch en nu met Judith. Die moet het van saki over gaan nemen als saki terug naar Japan gaat in december. Judith wist echter maar 3 plekken waarvan er 2 al bij otc kwamen. En ze deed niet echt oefeningen ofzo dus heel spectaculair was het nu ook weer niet maar wel goed om te zien. Smiddags gaf eleizer een presentatie over wat hij is en wat hij voor studie heeft gedaan en hoe jij een bijdrage kan leveren binnen OTC. Hij is een van de National program studenten (dienstjaar) die bij OTC werkt. Disndag waren we allemaal eigenlijk een beetje aan de diarree. Dit is helaas nogsteeds niet helemaal over. Dinsdag was ook Lois haar verjaardag en heb ik gezorgd dat er een taart werd gemaakt. Dit was echt een verrassing en vond ze super leuk. Na woensdag was het voor ons al weekend. Donderdag was namelijk een feestdag en vrijdag hadden we vrij genomen om 4 dagen naar cape coast te kunnen. Donderdag zijn we dus om 6 uur vertrokken om optijd in cape coast aan te komen. Na een verkeerde uitspraak van een plek waar we moesten overstappen kwamen we ergens anders uit oeps... Nouja dan maar een taxi naar de goede plek. Deze taxi chauffeur die had gezegd 20 cedi voor ongeveer een uur rijden. Nou het bleek 10 min te zijn en dus gaf ik hem 10 cedi wat nog super goed betaald is. Hier was hij alleen niet mee eens en kwam boos achter ons aan de trotro in. Uiteindelijk met behulp van de trotro bestuurder heb met 15 cedi weggestuurd. Nou om 12 uur waren we eindelijk in cape coast en hadden we een hotel gevonden. Super mooi aan het strand. We sliepen in een dorm. Lekker goedkoop en gezellig. Smiddags hebben we heerlijk uitgerust op het strand. De volgende dag zijn we naar kakum national park gegaan. Dit is een regenwoud en hier hebben we een boomtoppen tocht van 14 m hoogte gedaan wat echt super gaaf was. Hierna zijn we nog door het regenwoud een tocht gaan doen. Dit was heerlijk rustig met zen 4re en de gids wat wel even fijn is met al het geluid wat er normaal altijd is. Na heerlijk geluncht te hebben hebben we weer de trotro terug gepakt en s'avonds aan het strand gegeten. Zaterdag zijn we begonnen met ontbijt aan het strand een heerlijke pannenkoek met banaan, chocolade en ijs. Wat wil je nogmeer??? Niks toch! Hierna zijn we naar elmina castle gegaan. Dit is van Nederland geweest die er slaven gevangen hielden tot ze naar de Caraïben vervoerd werden. Erg interessant en indrukwekkend om te zien en ook wel een beetje te voelen. Smiddags zijn wel lekker souvenirs gaan shoppen en hebben we savonds afgesloten met een heerlijke hamburger op het strand en hierna nog kampvuur. Zondag zijn we rustig wakker geworden en weer lekker pannenkoeken gegeten en hierna ingepakt en laatste dingentjes opgehaald die nog gemaakt werden. Hierna zijn we terug gegaan. In Accra aangekomen gelijk weer in de drukte dit was wel even een klap in ons gezicht want in cape coast was het opzich ook wel druk maar een hele andere drukte... Nouja de trotro naar Nsawam was gelukkig snel gevonden en na 4.5 uur eindelijk weer thuis. Een super weekend gehad en lekker tot rust kunnen komen. Weer aan het werk moeten is wel even zwaar maar hoort erbij en komt ook weer wel goed!

1. Esther Rovers:
    26 september 2017
    Lekker soort minivakantie als break!