Weer een weekje protheses

15 oktober 2017 - Nsawam, Ghana

Deze week weer heerlijk bij de protheses. De maandag ochtend begon goed met gelijk wat werk. Er moesten wat reparaties gedaan worden en hier kom ik goed bij helpen. Smiddags helaas niet zo veel meer gedaan omdat een van de National program studenten die eigenlijk niet aan onze tafel zat ineens het werk wat ik kon doen kwam over nemen waardoor ik niks zat te doen. Dit was even een tegenvaller en baalde ik best wel van maar gewoon doorgaan! Dinsdag mocht ik wel weer een hoop doen en net zoals deze week ook iedere dag een koker gevaccuümvormt. Op donderdag was het ook een hele rustige dag en heb ik eigenlijk ook helemaal niks gedaan. Wat op viel was dat ik echt goed ben geworden in niks doen😂 maarja dat krijg je na zo veel niksen. Halverwege de week kreeg ik last van mijn linker oor dus ben ik even naar Victor de verpleger gegaan. Hij wilde het schoonmaken en dit zouden we donderdag doen. Toen ik donderdag vertelde hoe het ging adviseerde hij en Megen (verpleegster uit Engeland) om toch even langs het ziekenhuis te gaan om in mijn oor te laten kijken omdat zij daar de materialen niet voor hebben. Bij het ziekenhuis antibiotica meegekregen. Hier heb ik nog even mee gewacht maar vrijdag op advies van Megen toch maar begonnen en inmiddels eigenlijk nergens last meer van erg fijn dus!! Alleen zitten ze nog een beetje dicht. Vrijdag heb ik ook nog 3 kokers gemaakt in men eentje wat wel lekker was maar ook best pittig. Ik was dan ook wel echt moe toen ik daar mee klaar was. Zaterdag zijn we optijd vertrokken naar de Shai hills. Samen met Marieke de Nederlandse fysio. Shai hills is een natuurpark met wilde beesten zoals in het boekje beschreven. Dit viel echter een beetje tegen. Er waren wilde apen bij de receptie en die hebben dan ook gelijk onze bananen gestolen maar verders hebben we geen dieren gezien. Wel hadden ze nog zebra's maar die zaten in een kleiner stuk met omheining en kwamen uit Zuid-Afrika dus deze hebben we overgeslagen. De wandeling was wel heerlijk! Gelijk toen we van de weg het park in liepen kwam de rust en vooral stilte ons tegemoet wat echt lekker was! Het weer was heerlijk dus dat was fijn. Het was een wandeling van een uur en toen kwamen we bij een rits aan. Deze hebben we boklommen en dat gaf een super mooi ver uitzicht. Ook lekker geluncht daarboven in de schaduw en toen weer terug. Toen we weer in Nsawam waren nog even over de markt geweest en toen lekker thuis foto's gekeken en uitgezocht. Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan en Christa is naar Accra. Ze komt zo terug met heerlijke pizza's nu al zin in! Nog maar 2 weken stage het vliegt echt nu voorbij! Maar ik heb het naar men zin en dat is het belangrijkste. Maar ik ben dus snel weer terug in Nederland 😉

1. Toos Adriaensen:
    15 oktober 2017
    bedankt voor jouw reisverslag ik was weer blij iets van jouw te horen ,zo als ik lees maak je het goed en heb je het ook goed naar je zin. Geniet er van hoor want de tijd gaat hard voorbij , maar als je weer thuis bent is toch ook fijn. Verder een hele dikke knuffel en tot horens van oma
  2. Annie Bennik:
    Hoi Juul.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    En fijn dat je weer bijna terug komt.
    Geniet nog maar heerlijk daar.
    Groetjes Annie.
  3. Mandy:
    15 oktober 2017
    Toi toi toi Juul, nog 2 weekjes knallen. Eenmaal terug in Nederland denk ik dat er een stukje Afrika in je blijft, voor altijd! Liefs Mandy