Eerste weekje vakantie zit erop

5 november 2017 - Akosombo, Ghana

Een leuke week vakantie achter de rug! Maandag zijn we vanuit Hohoe naar de Afadjato mountain gegaan. Hier was een klein dorpje bij waar we in een gesthouse konden slapen. Die zelfde dag nog gelopen. Eerst zijn we naar de waterval gelopen omdat het nog midden op de dag was en dus veel te warm. Dit was een mooie wandeling en ook zeker een mooie waterval. Na de waterval zijn we zelf zonder gids de Afadjato op geklommen. Dit was een pittige klim. Het was nergens vlak en waren allemaal doorweekt van het zweet toen we eindelijk boven kwamen. Wel een fantastisch uitzicht. En de top van de hoogste berg van Ghana bereikt natuurlijk. Wel beetje jammer dat als je naar de kant van Togo kijkt je recht voor je een hogere berg ziet maar dat maakt de klim niet minder mooi. Dinsdag zijn we optijd vertrokken om naar Nkwanta (kyabobo) te gaan. Hier waren we van plan tot zondag te blijven. Toen we hier aankwamen een mooi gesthouse gevonden met eigen keuken erg handig konden we goedkoop zelf koken. 2 waren er naar het park gegaan om te kijken wat er gedaan kon worden en ik en Christa zijn naar de markt gegaan voor eten toen we terug kwamen bleek echter dat er in het park eigenlijk niks te doen was. De dingen die we wilde doen konden niet omdat de wandelpaden niet meer begaanbaar waren en de mountainbikes versleten waren. Best wel een tegenvaller... De volgende dag dus maar gaan kijken wat we dan wel konden doen in de omgeving. Dit bleek niet heel veel te zijn. Wel konden we nog naar een dorpje in de buurt dit wilde we donderdag doen alleen de taxi's vroegen achterlijk veel voor dat kleine stukje dus zijn we in het dorpje gaan wandelen wat ook best leuk was. Smiddags lekker boekje gelezen. Vrijdag zijn we weer vertrokken. Nu richting Ho. Dit is het grootste plaatsje in de volta regio. Een erg leuk stadje. Niet te druk en wel gezellig. Een leuk gesthouse met een bar op het dak wat erg leuk uitzicht over het stadje gaf. Zaterdag ochtend naar de Kente weef fabriek gegaan. Nouja een hal waar een stuk of 8 man konden weven. Hier leuke stoffen gekocht en toen weer terug. In Ho geluncht en nog even rond gelopen. Vandaag zijn we naar Akosombo gegaan om hier morgen de boot op te gaan. We zijn erg benieuwd wat dat ons gaat brengen.

1. W.adriaensen:
    Goed bezig
    Geniet er nog even van
  2. Esther Rovers:
    5 november 2017
    Mooi dat jullie de rest van Ghana nog gaan verkennen!
  3. Annie Bennik:
    Leuk hoor!
  4. Oma:
    6 november 2017
    Geniet er van want de laatste week komt er aan