Een na laatste week bij OTC

22 oktober 2017 - Nsawam, Ghana

Wat gaat de tijd snel alweer 9 weken in Ghana. Deze week weer wat nieuwe dingen geleerd in de werkplaats eindelijk!! Maandag begon dit met het finishen van een prothese. Je gaat dan eerst zorgen dat alles goed vast zit. Hierna ga je met behulp van foam de prothese de vorm geven van een echt been. Als dit helemaal gedaan is ga je de prothese coveren met leer. Dit is een erg precies werkje want er mogen geen rimpels in het leer zitten. Maar wel erg leuk om te doen. De rest van de week nog geholpen en geleerd hoe een cast (gipsen mal) gemodelleerd moet worden. Lekker kliederen met gips altijd leuk 😂. Woensdag avond heeft Christa met Anthony heerlijke rijst met kip gemaakt. Echt lekker!! Ook erg veel gegeten dus😅. Donderdag en vrijdag waren helaas wat minder want er was eigenlijk geen werk meer ... En Daniël was ziek dus die was er niet. Heel veel niks doen dus. Vrijdag middag nog wel eventjes een cast gemodelleerd maar dat was het dan ook wel. Nouja eindelijk weekend. Nog maar een week😱. Vrijdag avond hebben we Meghan en Georgia uitgenodigd om bij ons wat te komen drinken. Dit zijn 2 vrijwilligers uit Engeland en Australië. Het was echt super gezellig en later op de avond zijn we in de straat nog een eitje gaan halen in papier en plastic zakje natuurlijk. Deze was echt heerlijk!!!! Nog nooit zo'n lekker eitje op. Na het eitje nog even naar een barretje langs de weg gegaan en wat gedronken en toen voldaan terug naar ons huisje. Zaterdag was het weer wasdag en tijd om naar de markt te gaan. Smiddags heerlijk relaxt getekend en beetje niks gedaan. Vanochtend schoongemaakt en nog iets aan school gedaan. Vanmiddag zijn Christa en ik bij de hondjes gaan kijken die Meghen en Georgia uit cape coast Mee hadden genomen eerder deze week. Ze zijn echt heeel schattig. Marieke die wordt er alleen beetje kriebelig van omdat ze beetje happerig zijn en ze houd al niet zo van honden. Wel nog gezellig gekletst over onze reis en wat zij wil gaan doen. Ook hoe ze het hier vind en alles. Christa heeft vanmiddag nog heerlijk de rijst met kip van Anthony proberen te maken. Hij was met een eigen twist maar zeker niet minder lekker. Nog een week te gaan en dan lekker 2 weken reizen zin in!!!!

1. Agatha Godrie:
    22 oktober 2017