Eerste keer een dagje weg

11 september 2017 - Nsawam, Ghana

Dit weekend begonnen we vrijdag met een hapje eten bij inock(een collega) en de jurken van de 3 dames daar op te halen. Ik had mijn nieuwe kleren donderdags al opgehaald. Dit was erg gezellig. Na het eten ben ik terug gegaan naar het huisje om even lekker een avondje voor mezelf te hebben en zijn de andere nog met inock naar een bar gegaan. Ik had hier zoizo al niet zo'n zin in dus het was voor mij prima😀. Zaterdag ochtend zijn we weer vroeg opgestaan omdat er een berg/heuvel wilde beklimmen hier in de buurt en het anders veel te warm zou zijn. Dus eerst weer langs inock en toen een uur naar boven ongeveer (wat meer naar de berg toe lopen was dan echt klimmen maar wel lekker gelopen) er was een jongetje bij die de weg wist. We konden helaas niet helemaal naar de top van deze heuvel (we wilde eigenlijk die ernaast want die was hoger) omdat het jongentje niet wist waar de vallen voor de dieren stonden dus dit te gevaarlijk zou zijn. Hetzelfde voor het beklimmen van die andere berg. Na terugkomst even lekker opgefrist om hierna de reis naar het strand te beginnen. Ongeveer 1.5 uur in een trotro. Maar we waren er eindelijk hoor. Het strand bleek ook nog toegang te kosten. Nouja €2 is te overzien. Op het strand hebben Michelle en loïs nog lekker gezwommen en voor de rest hebben we gewoon lekker wat gedronken en gerelaxt wat echt heerlijk was. Rond half 5 zijn we langzaam richting de shoppingmall gegaan want we gingen pizza eten. Eerst moest ik nog even pinnen in de pizza te kunnen betalen. Dit verliep helaas anders dan gehoopt want mijn pinpas werd ingeslikt omdat hij bij het uitwerpen vast bleef zitten. Maar we zouden zondag hem weer op kunnen halen. Iemand anders had dus even gepint en hierna heerlijk pizza gegeten. De trotro terug pakken was nog wat lastig want het was erg druk en letterlijk vechten om een plakje wat inock voor ons probeerde om stoelen vrij te houden maar mislukte. Uiteindelijk maar een trotro in een andere richting gepakt om op een rustiger punt uit te stappen en daar hadden we dan ook snel de goede trotro te pakken. Thuis waren we allemaal erg moe dus zijn we snel gaan slapen. Zonsag morgen zijn we naar de kerk gegaan. Dit keer niet naar de kerk bij otc met de kinderen maar naar de kerk in het dorp. Helaas was de dienst in het twi dus hebben we er niet veel van kunnen volgen maar de sfeer met al de muziek, het gedans en gezang hebben we zeker goed kunnen proeven en na een toch best lange zit van 3 uur lekker ontbeten en even lekker rustig aan gedaan. Voor mij was dit even een wat lastiger momentje maar kwam allemaal weer goed. Rond half 1 appte inock om weer naar Accra te gaan voor mijn pinpas. Eenmaal daar bleek degene die hem terug kon geven niet te werken op zondag. Was natuurlijk wel te verwachten.... Kon ik maandag weer terug. Bij terugkomst nog snel gewassen en gekookt. Ik had bij de supermarkt heerlijke kruiden gekocht dus kon ik het eten lekker op smaak brengen dit keer. Al met al een toch geslaagde zaterdag en een wel wat vermoeiende zondag maar een leuk weekend achter de rug.

1. Coach:
    12 september 2017
    👍👍👍👍👍
  2. Esther Rovers:
    12 september 2017
    Leuk weer wat van het land gezien👍🏻
  3. Toos Adriaensen:
    13 september 2017
    Fijn dat ik weer een berichtje van jouw heb gehad.Ik ben nu op de anbarg aangekomen en te veel gedaan vandaag,dan maar op tijd naar bed,maar verder ga ik goed vooruit.Heel veel liefs en een dikke knuffel van oma