Laatste week stage + begin vakantie

29 oktober 2017 - Hohoe, Ghana

Afgelopen week hebben we onze laatste week stage bij OTC gehad. Ik heb hierbij verschillende dingen nog mogen doen zoals maandag een been finishen. Eind van de week was er niet zo heel veel werk meer. In het begin van de week was het gevoel van ow eind van de week naar huis best wel sterk omdat je afscheid gaat nemen van een plek waar je lang bent geweest en vaak dan ook naar huis gaat. Dit werd aan het einde van de week wel weer beter en kreeg ik steeds meer zin in het reizen. Woensdag hebben we Christa haar verjaardag gevierd. Deze was eigenlijk zaterdag maar dan zouden we de hele dag aan het reizen zijn dus dat was niet leuk. Woensdag avond dus lekker rijst gehaald en zijn een paar mensen nog een drankje komen doen. Donderdag en vrijdag nog 2x naar de bank geweest omdat donderdag de bank het niet deed helaas... Vrijdag afscheid genomen. Helaas waren er maar een paar die echt afscheid namen en de rest was gewoon alsof we er volgende week weer waren, waarschijnlijk niet wetende dat weg gingen. Maargoed vrijdag avond nog even met 2 andere vrijwilligers wat gedronken en zaterdag ochtend was het dan echt zo ver.

Zaterdag hebben we sochtends eerst snel gegeten en toen spullen die bij OTC blijven tot we terug zijn van vakantie daar naartoe gebracht. Hierna dan toch ook met de spullen die we hadden voor op reis naar OTC gegaan om op Sister Elisabeth te wachten omdat die ons de plek moest wijzen waar onze spullen moesten komen te staan. Toen ze er eenmaal was en de spullen weg gezet waren bleek dat de chauffeur van OTC ook naar Accra ging en dus konden we een lift krijgen super fijn!!. Vanaf waar hij ons afzetten duurde het nog even om bij het trotro station te komen waar we de goede trotro konden pakken. Toen we hier eenmaal waren moesten we nog even wachten maar we hadden wel een trotro die ons rechtstreeks naar onze bestemming bracht super fijn. Naar aangekomen was het nog een klein stukje. Dit hebben we met 3 man op een moter samen met de rugzakken afgelegd. Gelukkig wel 2 motoren. Veel te veel betaald maargoed we waren bij het hotel. Gelukkig hadden ze nog een kamer voor ons vrij. S'avonds heerlijk gegeten en planning voor komende dagen bekeken aangezien het bleek dat we niet bij de hoogste berg maar de 3e hoogste berg van Ghana zaten.

Zondag:
Vandaag zijn we begonnen met een pannenkoeken ontbijt heerlijk! Ook nog lekker kopje thee erbij. Hierna hebben we een wandeltocht gemaakt naar een waterval. Een super mooie wandeling! We moesten alleen ook 2 beekjes oversteken en op de heenweg ging dit bij mij mis bij het 2e beekje. Normaal niet zo heel erg alleen had ik 2 camera's om men middel zitten en een rugzak vol spullen op mijn rug... Gelukkig kon ik me zo draaien dat ik met de goede kant in het water viel en mijn camera's droog bleven. De inhoud van mijn tas was ook nog zo goed als droog heel fijn!!. Dat ik zelf nat was was niet heel erg het is toch warm genoeg. Terug bij het hotel droge kleren aan gedaan en heerlijk geluncht. Na de lunch gevraagd hoe we het beste naar de afadjato mountain konden gaan. Dit zou vanaf daar toch lastig zijn met de trotro omdat die allemaal vol zouden zitten. Een taxi naar hohoe was dus beter deze koste alleen wel 400 cedi wat echt veel is voor een taxi want achteraf bleek het 25 cedi pp te horen zijn. Dit hebben we dus ook niet gedaan en we besloten de trotro gewoon te proberen. De 1e 2 die langs kwamen waren helaas vol. Toen kwam er een personen auto aan. En we dachten waarom niet misschien kunnen we een stukje mee. En jawel hoor de man stopte en we mogen zelf GRATIS meerijden helemaal tot hohoe. Bijna in hohoe vroeg ik of we de afadjato mountain nog voor het donker konden halen. Het was inmiddels half 6 en om 6 uur is het donker dus dit ging hem niet meer worden. Toen zei de man dat zijn vader daar een hotel heeft. En daar zijn we dus ook naartoe gegaan. Een goedkoper maar zeker niet minder (luxe) hotel als waar we afgelopen nacht geslapen hebben. Het heeft alles wat je nodig hebt. En we kregen zelfs wifi niet normaal. Echt een oprecht aardige man! Maakte onze dag helemaal goed. Vanavond nog lekker gegeten morgen weer door naar de afadjato mountain Dan toch!!

1. Annie Bennik:
    29 oktober 2017
    Fijne vakantie verder en goede reis terug naar huis.
  2. Esther Rovers:
    29 oktober 2017
    Geniet van jullie vakantie!
  3. Mandy:
    30 oktober 2017
    De tijd is gevlogen! Ik heb met veel plezier je blogs gelezen. Geniet nog van het vakantiedeel en een veilige reis! Groetjes vanuit ZA!
  4. Toos Adriaensen:
    30 oktober 2017
    Het was toch een fijne dag geweest lees ik.Maak er een fijne vacantie van en wees voorzichtig zodat jullie allemaal goed thuis komen!,!!